7 lucruri care te vor ajuta să îți amintești visele

Definițiile și teoriile despre ce sunt visele nu își au rostul. Cunoaștem cu toții ce este un vis pentru că avem parte de ele (sau, cel puțin, am avut – asta dacă nu ne mai aducem aminte visele din perioada actuală).

Visul este o formă de imaginație involuntară (asta dacă nu e un vis lucid) cu conținut de material inconștient și expriență subconștientă constând dintr-o succesiune de imagini, sunete, idei, emoții și alte senzații care apare, de obicei, în timpul somnului, dar mai ales în cazul tipului de somn în care ochii se mișcă (somn paradoxal / REM – eng. “rapid eye movement”).

Nu există om care să nu viseze. Viața psihică îmbracă în timpul somnului forma visului cu aceeași necesitate cu care în timp de veghe îmbracă formele cunoscute în viața conștientă.

Mai jos ai o listă cu 7 lucruri care te vor ajuta să îți amintești visele.

1) Acordă atenția cuvenită stării în care te afli.

Înainte de a ne culca pentru a ne odihni după oboseala și eforturile de peste zi, e bine să acordăm atenția cuvenită stării în care ne aflăm.
Dacă ducem o viață sedentară, este foarte recomandat să facem o scurtă plimbare în pas alert, la aer proaspăt.
De asemenea, trebuie clarificat că nici abuzul de exerciții și efort fizic nu este recomandat. Avem nevoie de o viață armonioasă și echilibrată.

2) Acordă atenție alimentației, mai ales seara.

Cina, gustarea sau mâncarea de la sfârșitul zilei trebuie să fie ușoară, fără alimente grele sau stimulente, evitând cu grijă să ingerăm elemente care pot să ne țină treji, să ne împiedice să dormim.

E bine ca alimentația de peste zi să conțină vitamina B6. Ea se găsește în cartofi, banane, semințe, alune, ouă, carne de pui, morcovi, peste, spanac sau cereale.

3) Acordă atenție stării în care se află mintea ta și centrul tău emoțional.

Când mintea este calmă și liniștită, liberă de problemele zilei și de neliniștile lumești, atunci se află în stare favorabilă sută la sută pentru a accesa împreună cu memoria ta, lumea viselor.

Centrul tău emoțional sub nicio formă nu trebuie să fie „traumatizat”, dacă nu poți să ai o stare interioară și emoțională superioară, atunci încearcă să ai o stare echilibrată, fară spaime, frici, temeri, tristețe, anxietate, stres, griji etc.

Cel mai bun rezultat în materie de vise, calitatea lor și memoria lor cu care ne trezim dimineața, este dat de un centru emoțional care activează pe un plan superior.
Centrul emoțional superior intră în activitate ascultând cu infinită devoțiune simfoniile minunate ale lui Wagner, Mozart sau Chopin etc.

Muzica lui Beethoven, în mod deosebit, este extraordinară pentru a face să vibreze cu intensitate centrul emoțional superior.

Deci, este nevoie să renunțăm la muzica de proastă calitate dacă dorim experiențe onirice (vise) profunde, intense și cel mai important, dacă dorim să ne trezim dimineața cu amintirea lor.

4) Acordă atenție mediului/camerei în care dormi.

Camera trebuie să fie întotdeauna foarte bine parfumată și aerisită, dar nu inundată, evident, de răcoarea nopții (n-ai vrea să răcești sau să strănuți dimineața și să ți se ducă toate amintirile viselor).

Dacă îți este accesibil și ai de unde alege ce pui pe pat, o lenjerie cu cele trei tonalități primare: albastrul, galbenul și roșul, te-ar ajuta mult în amintirea viselor și în a avea niște experiențe onirice profunde, intense.

Dormi cu capul spre Nord (sau orientează-ți patul astfel încât să dormi cu capul spre Nord), asta pentru că există un curent magnetic ce circulă de la Sud la Nord și ar fi păcat să nu ne folosim conștient de el.

Patul (salteaua) să fie comod. Așternutul trebuie să fie plin de prospețime și foarte curat; fața de pernă se parfumează cu parfumul nostru preferat.

5) Ne ajută extrem de mult să avem un jurnal de vise.

Memoria noastră onirică (amintirea viselor) trebuie să fie exersată și antrenată mereu. Este important ca atunci când ne trezim să avem un jurnal al viselor sub pernă sau undeva foarte la îndemână pentru a ne nota visele (puteți să folosiți și ceva de înregistrat, dacă vă e mai ușor să vorbiți decât să scrieți).

Importanța acestui jurnal de vise este mare și ar fi multe de spus despre asta. Prin persistența cu care ne notăm visele, mintea și psihicul nostru percep natural și puternic informația referitoare la interesul nostru despre vise și, astfel, amintirea viselor va deveni din ce în ce mai ușoară și naturală.

6) Rugăciunea (dacă ești ateu convins, poți ignora acest punct).

Am putut să verific pe propria piele efectele unei rugăciuni.
Dacă ne rugăm înainte de culcare și cerem să fim conștienți de visele noastre, să ne amintim, la trezire, visele cu cât mai multe detalii, cu siguranță o să avem o surpriză foarte plăcută pe timpul nopții și la trezire.

Pierdut în treburile vieții banale de zi cu zi, cu problemuțele și ocupațiile mele, am avut o perioadă de câteva săptămâni în care nu mi-am mai amintit nimic… Absolut nimic! Puțin trist gândindu-mă la situația în care am ajuns, m-am rugat înainte de culcare iar rezultatele au fost uimitoare. – totuși, trebuie să fim sinceri și persistenți-

7) Trezește-te cu stil.

Acest ultim punct este unul simplu, dar cu toate astea, special.

Trezirea trebuie să fie liniștită, fără mișcări bruște, fără agitație… Nu ai voie să sari din pat, nu te grăbi să îți începi treburile zilei.
Orice trezire agitată contribuie la uitarea amintirii viselor. Ar fi super să nu ne mișcăm deloc atunci când ne trezim.

Deci, la trezire, suntem liniștiți și încercăm să ne aducem aminte ceea ce am visat. Începem cu ultima imagine, ultimul gând, ultima amintire pe care o avem cu visele noastre, și cu răbdare facem o mică retrospecție (ne ajută mult să avem ochii închiși).

După ce ne-am amintit cât am putut din visele noastre, nu uităm să ne notăm experiențele onirice (visele) cu cât mai multe detalii.

Ceea ce cuprinde acest articol a fost pus în practică de către mine și îți pot garanta că nu e o simplă abureală.
Mi-ar plăcea să îți știu părerea, să știu cum stai tu la capitolul vise, ce ai vrea să știi despre vise (lucide, conștiente, coșmaruri etc), iar eu îți promit că o să răspund la toate comentariile tale.

Inline
Inline